Strategia zakupów folii stretch w zakładzie produkcyjnym i magazynie
Przedsiębiorstwa zakupują surowce i materiały o różnym stopniu przetworzenia i technicznej gotowości zastosowania. Różnorodność asortymentu wymusza odpowiednie podejście do procesu planowania i organizacji zakupów. O tym, jak ważna rzeczą dla przedsiębiorstwa jest zaopatrzenie może świadczyć mnogość dylematów jakie firma napotyka podczas zakupów oraz decyzji, które w trakcie tego procesu musi podjąć.
Jednym z materiałów w które zaopatrują się zakłady produkcyjne jest folia stretch.
Funkcje procesu zakupu folii stretch
Normatywne strategie zakupowe folii stretch
Strategie pozyskiwania folii stretch względem liczby dostawców tj. cztery strategie:
Strategie zakupowe uwzględniające przedmiot zakupu, tj. dwie alternatywne strategie:
Strategie zakupowe wyodrębnione ze względu na geograficzny obszar penetracji, podstawowymi strategiami są:
Strategie uwzględniające lokalizację dostawy, tj. dwie strategie:
Strategie uwzględniające czas dostawy:
Strategie uwzględniające podmiot zakupów:
Strategie pozyskiwania dóbr uwzględniające charakter powiązań między sprzedającym a kupującym - dominującymi początkowo strategiami dotyczącymi relacji między dostawcą a odbiorcą były zasady konkurencji cenowej i jakościowej. Dopiero z czasem (w latach 80.) zaczęły się krystalizować idee logiczne (supply chain management i pipeline management), zakładające ścisłą współpracę, a nawet strategiczne partnerstwo kontrahentów.
Marketingowe strategie zakupowe, wykorzystujące następujące narzędzia marketingu zakupów: pozyskiwanie produktu, kanały dostaw, kontrakty z dostawcami, usługi przy- i pozazakupowe, ceny.
Strategie zakupowe z wykorzystaniem Internetu, tj. e-biznes oraz wykorzystywanie Internetu do spełniania poszczególnych funkcji przedsiębiorstwa (np. marketingu).
Analiza procesów zakupu folii stretch w przedsiębiorstwie
Aby zakupy folii stretch przeprowadzone przez firmę były dla niej korzystne już na początku procesu logistycznego należy przeprowadzić analizę funkcjonowania procesów zakupu oraz analizę decyzyjną procesów zakupu.
Analiza funkcjonowania procesów zakupu składa się między innymi z:
Ważną częścią analizy funkcjonowania procesów zakupu folii stretch jest wykonanie badań oraz opracowanie statystyk, które będą odnosić się do zakupów całościowo.
W analizie decyzyjnej procesów zakupu szukamy odpowiedz na następujące pytania:
Na początku przeprowadzania analizy decyzyjnej procesów zakupu firma musi odpowiedzieć na pytanie czy lepsze, bardziej opłacalne będzie dla niej samodzielne wyprodukowanie czy może zakupienie danych towarów. Przedsiębiorstwo może zakupić półprodukty, części składowe potrzebne do wyprodukowania przez nie konkretnego wyrobu. Wtedy konieczne jest przeanalizowanie możliwych następstw takiego działania. W analizie decyzyjnej procesów zakupu firma musi także zdecydować o ilości towaru, który chce zakupić.
Ważnym etapem w procesie planowania zakupów jest optymalizacja kosztów, z czym związane jest także ryzyko kosztów zakupu. Składa się na nie brak konkurencji wśród naszych dostawców, wpływ jaki zakupy mają na wynik finansowy danej firmy, brak funduszy potrzebnych do dokonania zakupu, wzrost kosztów transportu oraz magazynowania. Rozwiązanie problemów związanych z zakupami w przedsiębiorstwie jest także uzależnione od tego czy dana firma posiada dział logistyki zajmujący się zaopatrzeniem, zakupami przedsiębiorstwa.
Przygotowano na podstawie: mfiles.pl
Jednym z materiałów w które zaopatrują się zakłady produkcyjne jest folia stretch.
Funkcje procesu zakupu folii stretch
- ustalenie zakresu stałych powiązań kooperacji biernej tzw. lean management i wiążącej się z nią koncepcja outsourcingu czyli produkcja własna czy zakup?,
- planowanie potrzeb materiałowych i sterowanie zapasami,
- organizowanie dostaw w powiązaniu z potrzebami produkcji i informacjami płynącymi ze stosowanych metod sterowania zapasami,
- wybór źródeł zakupu i dostawców
Normatywne strategie zakupowe folii stretch
Strategie pozyskiwania folii stretch względem liczby dostawców tj. cztery strategie:
- jeden dostawca (single sourcing),
- jeden dostawca będący zarazem monopolistą w odniesieniu do nabywanego produktu (sole sourcing),
- dwóch dostawców (dual sourcing),
- wielu dostawców (multiple sourcing).
Strategie zakupowe uwzględniające przedmiot zakupu, tj. dwie alternatywne strategie:
- zakupy pojedynczych elementów (unit sourcing),
- zakupy modułów (modular sourcing).
Strategie zakupowe wyodrębnione ze względu na geograficzny obszar penetracji, podstawowymi strategiami są:
- zakupy lokalne (local sourcing),
- zakupy krajowe (domestic sourcing),
- zakupy globalne (globar sourcing).
Strategie uwzględniające lokalizację dostawy, tj. dwie strategie:
- dostawcy zewnętrzni (external sourcing),
- dostawcy wewnętrzni (internal sourcing).
Strategie uwzględniające czas dostawy:
- dostawy do magazynu powiększające istniejące zapasy (stock sourcing),
- dostawy zgodnie z zasadami pull ("ssanie") i just-in-Time - bezpośrednio na odpowiednie stanowisko produkcyjne.
Strategie uwzględniające podmiot zakupów:
- zakupy indywidualne,
- zakupy wspólne.
Strategie pozyskiwania dóbr uwzględniające charakter powiązań między sprzedającym a kupującym - dominującymi początkowo strategiami dotyczącymi relacji między dostawcą a odbiorcą były zasady konkurencji cenowej i jakościowej. Dopiero z czasem (w latach 80.) zaczęły się krystalizować idee logiczne (supply chain management i pipeline management), zakładające ścisłą współpracę, a nawet strategiczne partnerstwo kontrahentów.
Marketingowe strategie zakupowe, wykorzystujące następujące narzędzia marketingu zakupów: pozyskiwanie produktu, kanały dostaw, kontrakty z dostawcami, usługi przy- i pozazakupowe, ceny.
Strategie zakupowe z wykorzystaniem Internetu, tj. e-biznes oraz wykorzystywanie Internetu do spełniania poszczególnych funkcji przedsiębiorstwa (np. marketingu).
Analiza procesów zakupu folii stretch w przedsiębiorstwie
Aby zakupy folii stretch przeprowadzone przez firmę były dla niej korzystne już na początku procesu logistycznego należy przeprowadzić analizę funkcjonowania procesów zakupu oraz analizę decyzyjną procesów zakupu.
Analiza funkcjonowania procesów zakupu składa się między innymi z:
- analizę rozmiaru, szybkość oraz struktura zakupu,
- analizę organizacji przebiegu zakupu,
- analizę mechanizmów przechowywania towarów,
- analizę zapasów,
- analizę wartości zakupu.
Ważną częścią analizy funkcjonowania procesów zakupu folii stretch jest wykonanie badań oraz opracowanie statystyk, które będą odnosić się do zakupów całościowo.
W analizie decyzyjnej procesów zakupu szukamy odpowiedz na następujące pytania:
- czy lepiej zakupić czy produkować we własnym zakresie,
- jaka powinna być wielkość zakupu,
- gdzie lub u kogo kupować,
- jaki rodzaj transportu i dostaw wybrać,
- czy opłaca nam się magazynować zakupiony towar
Na początku przeprowadzania analizy decyzyjnej procesów zakupu firma musi odpowiedzieć na pytanie czy lepsze, bardziej opłacalne będzie dla niej samodzielne wyprodukowanie czy może zakupienie danych towarów. Przedsiębiorstwo może zakupić półprodukty, części składowe potrzebne do wyprodukowania przez nie konkretnego wyrobu. Wtedy konieczne jest przeanalizowanie możliwych następstw takiego działania. W analizie decyzyjnej procesów zakupu firma musi także zdecydować o ilości towaru, który chce zakupić.
Ważnym etapem w procesie planowania zakupów jest optymalizacja kosztów, z czym związane jest także ryzyko kosztów zakupu. Składa się na nie brak konkurencji wśród naszych dostawców, wpływ jaki zakupy mają na wynik finansowy danej firmy, brak funduszy potrzebnych do dokonania zakupu, wzrost kosztów transportu oraz magazynowania. Rozwiązanie problemów związanych z zakupami w przedsiębiorstwie jest także uzależnione od tego czy dana firma posiada dział logistyki zajmujący się zaopatrzeniem, zakupami przedsiębiorstwa.
Przygotowano na podstawie: mfiles.pl
Zamów testy folii w swoim zakładzie i magazynie
Folie maszynowe Trioplast obniżają koszty pakowania produktów na palecie do niezbędnego minimum, zapewniając jednocześnie najwyższą jakość zapakowania towaru na palecie. Gwarantuje to, że towar zawsze bezpiecznie dotrze do celu.
Często podczas rozmowy z działem zakupów w zakładzie produkcyjnym czy magazynie logistycznym spotykamy się z jednym pytaniem: jaka jest cena za kilogram folii.
I w oparciu o to jedno kryterium dana firma realizuje często ogromne zamówienia długofalowe, tracąc często w skali roku setki tysięcy złotych. Takie podejście osób odpowiedzialnych za zakup folii w zakładzie miało rację bytu w poprzednich latach, gdy nie były dostępne folie wysoko rozciągliwe, lub nie było odpowiednich owijarek.
Aktualnie dostępne na rynku polskim folie maszynowe, np. wysoko rozciągliwe folie Trioplast pomimo wyższej ceny za kilogram, po przeliczeniu kosztów owinięcia palety generują oszczędności w granicach 30-70% w stosunku do folii standardowych.
Wszędzie tam, gdzie są stosowane standardowe folie maszynowe, wprowadzamy folie Trioplast, (rozciągliwość realna do 375 % dzięki zastosowaniu tylko czystych granulatów) dzięki czemu wypracowujemy zwykle oszczędności 30% - 70% w owinięciu palety. Coraz częściej oferujemy także folie wstępnie rozciągnięte.
Najważniejszym kryterium przy wyborze folii jest zwykle obok jakości owinięcia palety najniższa cena, ale nie cena folii, lecz najniższa cena owinięcia palety. Jak widać istotniejszym kryterium staje się odpowiednie dobranie folii do maszyny i produktu na palecie, a nie cena za kilogram folii.
W celu pokazania tego wyniku na konkretnej palecie i konkretnej owijarce wykonujemy w zakładach i magazynach każdorazowo testy, dobierając najlepszą dla danej owijarki i danego produktu na palecie folie Trioplast.
Innym ważnym czynnikiem decydującym o wyborze dostawcy folii jest zapewnienie ciągłości dostaw oraz doskonała obsługa. W zakładach produkcyjnych gdzie proces technologiczny przebiega w trybie ciągłym odbiorca wymaga od dostawcy folii gwarancji ciągłości dostaw oraz powtarzalności jakości dostarczanej folii. Także dobre relacje pomiędzy odbiorcą i dostawcą czasami gwarantują rozwiązanie niespodziewanych sytuacji, gdy np. trzeba dostarczyć kilka rolek folii w trybie natychmiastowym na produkcję lub do magazynu.
Zapraszamy do kontaktu. Przyjedziemy z naszymi foliami na testy do Państwa zakładu lub magazynu w ustalonym wspólnie terminie.
Testy, informacje, sprzedaż: 501 685 074 lub [email protected]
Często podczas rozmowy z działem zakupów w zakładzie produkcyjnym czy magazynie logistycznym spotykamy się z jednym pytaniem: jaka jest cena za kilogram folii.
I w oparciu o to jedno kryterium dana firma realizuje często ogromne zamówienia długofalowe, tracąc często w skali roku setki tysięcy złotych. Takie podejście osób odpowiedzialnych za zakup folii w zakładzie miało rację bytu w poprzednich latach, gdy nie były dostępne folie wysoko rozciągliwe, lub nie było odpowiednich owijarek.
Aktualnie dostępne na rynku polskim folie maszynowe, np. wysoko rozciągliwe folie Trioplast pomimo wyższej ceny za kilogram, po przeliczeniu kosztów owinięcia palety generują oszczędności w granicach 30-70% w stosunku do folii standardowych.
Wszędzie tam, gdzie są stosowane standardowe folie maszynowe, wprowadzamy folie Trioplast, (rozciągliwość realna do 375 % dzięki zastosowaniu tylko czystych granulatów) dzięki czemu wypracowujemy zwykle oszczędności 30% - 70% w owinięciu palety. Coraz częściej oferujemy także folie wstępnie rozciągnięte.
Najważniejszym kryterium przy wyborze folii jest zwykle obok jakości owinięcia palety najniższa cena, ale nie cena folii, lecz najniższa cena owinięcia palety. Jak widać istotniejszym kryterium staje się odpowiednie dobranie folii do maszyny i produktu na palecie, a nie cena za kilogram folii.
W celu pokazania tego wyniku na konkretnej palecie i konkretnej owijarce wykonujemy w zakładach i magazynach każdorazowo testy, dobierając najlepszą dla danej owijarki i danego produktu na palecie folie Trioplast.
Innym ważnym czynnikiem decydującym o wyborze dostawcy folii jest zapewnienie ciągłości dostaw oraz doskonała obsługa. W zakładach produkcyjnych gdzie proces technologiczny przebiega w trybie ciągłym odbiorca wymaga od dostawcy folii gwarancji ciągłości dostaw oraz powtarzalności jakości dostarczanej folii. Także dobre relacje pomiędzy odbiorcą i dostawcą czasami gwarantują rozwiązanie niespodziewanych sytuacji, gdy np. trzeba dostarczyć kilka rolek folii w trybie natychmiastowym na produkcję lub do magazynu.
Zapraszamy do kontaktu. Przyjedziemy z naszymi foliami na testy do Państwa zakładu lub magazynu w ustalonym wspólnie terminie.
Testy, informacje, sprzedaż: 501 685 074 lub [email protected]
Trioplast
![Obraz](/uploads/5/5/5/9/555993/logo_18.png)
Trioplast jest szwedzką grupą przemysłową zatrudniającą ponad 1000 pracowników i osiągającą roczne obroty rzędu 4 mld SEK. Grupa Trioplast jest jednym z wiodących europejskich producentów folii polietylenowych.
Trioplast produkuje i dystrybuuje folie i materiały opakowaniowe do zastosowań w różnych gałęziach przemysłu i rolnictwa. Firma Trioplast zajmuje wiodącą pozycję w Europie w dziedzinie folii polietylenowej dla rolnictwa, przemysłu, higieny i medycyny. Firma uzyskała tak wysoką pozycję na rynku dzięki rozwijaniu i utrzymywaniu doskonałych, długoterminowych relacji i aktywnego dialogu z klientami i partnerami. Rezultatem jest szeroka oferta dla klientów, doskonała jakość produktu i wysoki poziom usług. Trioplast we współpracy z klientami wypracowuje nowe innowacyjne rozwiązania oparte na realnych potrzebach odbiorców.
Firma DI-ZET Sp. J. jest dystrybutorem folii stretch Trioplast w Polsce. Firma obsługuje w zakresie stałych, ciągłych dostaw folii stretch wiodące zakłady produkcyjne i magazyny logistyczne na terenie całego kraju. Dystrybucja folii Trioplast odbywa się z magazynu centralnego w Warszawie.
Dodatkowe informacje: www.FolieMaszynowe.pl
Trioplast produkuje i dystrybuuje folie i materiały opakowaniowe do zastosowań w różnych gałęziach przemysłu i rolnictwa. Firma Trioplast zajmuje wiodącą pozycję w Europie w dziedzinie folii polietylenowej dla rolnictwa, przemysłu, higieny i medycyny. Firma uzyskała tak wysoką pozycję na rynku dzięki rozwijaniu i utrzymywaniu doskonałych, długoterminowych relacji i aktywnego dialogu z klientami i partnerami. Rezultatem jest szeroka oferta dla klientów, doskonała jakość produktu i wysoki poziom usług. Trioplast we współpracy z klientami wypracowuje nowe innowacyjne rozwiązania oparte na realnych potrzebach odbiorców.
Firma DI-ZET Sp. J. jest dystrybutorem folii stretch Trioplast w Polsce. Firma obsługuje w zakresie stałych, ciągłych dostaw folii stretch wiodące zakłady produkcyjne i magazyny logistyczne na terenie całego kraju. Dystrybucja folii Trioplast odbywa się z magazynu centralnego w Warszawie.
Dodatkowe informacje: www.FolieMaszynowe.pl
DI-ZET Autoryzowany przedstawiciel firmy Cyklop i Trioplast
![Obraz](/uploads/5/5/5/9/555993/published/di-zet-logo_24.jpg)
Posiadamy szeroką gamę folii stretch i pre-stretch: kilkadziesiąt wysokogatunkowych modeli folii szwedzkiej firmy Trioplast.
Oferujemy także szeroką gamę owijarek niemieckiej firmy Cyklop oraz wiązarki niemieckiej firmy SMB-Strap, których jesteśmy autoryzowanym przedstawicielem.
Nasi handlowcy oferują fachowe doradztwo w zakresie optymalizacji procesu pakowania i wprowadzania oszczędności w procesie np. owijania palet ( wypracowujemy najniższe koszty jednostkowe na paletę ).
Darmowe testy, serwis, obsługa, doradztwo na terenie całego kraju.
Uwaga !
Dla zainteresowanych klientów instalujemy na okres testowy naszą owijarkę do palet Cyklop CTT 215 w celu prezentacji możliwości wprowadzenia realnych oszczędności w procesie owijania palet dzięki zastosowaniu systemu pre-stretch PowerEcoStretch nawet do 300 % z zastosowaniem naszych folii Trioplast.
W celu uzyskania pełnej oferty dotyczącej folii stretch, owijarek lub innych informacji prosimy o kontakt:
DI-ZET S. J.
ul. Patriotów 24, 04-933 Warszawa
Koordynator działu handlowego
Tel.: 501 685 074
[email protected]
Oferujemy także szeroką gamę owijarek niemieckiej firmy Cyklop oraz wiązarki niemieckiej firmy SMB-Strap, których jesteśmy autoryzowanym przedstawicielem.
Nasi handlowcy oferują fachowe doradztwo w zakresie optymalizacji procesu pakowania i wprowadzania oszczędności w procesie np. owijania palet ( wypracowujemy najniższe koszty jednostkowe na paletę ).
Darmowe testy, serwis, obsługa, doradztwo na terenie całego kraju.
Uwaga !
Dla zainteresowanych klientów instalujemy na okres testowy naszą owijarkę do palet Cyklop CTT 215 w celu prezentacji możliwości wprowadzenia realnych oszczędności w procesie owijania palet dzięki zastosowaniu systemu pre-stretch PowerEcoStretch nawet do 300 % z zastosowaniem naszych folii Trioplast.
W celu uzyskania pełnej oferty dotyczącej folii stretch, owijarek lub innych informacji prosimy o kontakt:
DI-ZET S. J.
ul. Patriotów 24, 04-933 Warszawa
Koordynator działu handlowego
Tel.: 501 685 074
[email protected]